دریافت ویزای تحصیلی آلمان

آلمان جزو کشور های با اقتصاد قوی است و خیلی از افراد تمایل به مهاجرت به کشور پیشرفته ای همچون آلمان را دارند. یکی از راه های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل است که افراد باید ویزای تحصیلی آن را بدست آورند. ویزای تحصیلی در کشور آلمان در سطوح مختلف تحصیلی صادر می‌گردد. از مهمترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های آلمان است. شما با ویزای تحصیلی آلمان می‌توانید به صورت تمام وقت در آلمان تحصیل کنید. گرفتن پذیرش از یک کالج و یا دانشگاه قدم دوم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان می‌باشد. موسسه مهاجرتی schoma به شما در دریافت ویزای تحصیلی آلمان کمک می کند.

آلمان از معدود کشورهای اروپاییست که همچنان از امکان تحصیل رایگان در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری برخوردار بوده و در این قضیه فرقی بین دانشجویان بومی و اینترنشنال قائل نمی‌شود. به این ترتیب، تحصیل در دانشگاه‌های آلمان می‌تواند یکی از به صرفه‌ترین گزینه‌های دانشجویان ایرانی باشد و سابقهٔ علمی و تحصیلی آنها را با معتبرترین مدارک تحصیلی جهان پربارتر کند. به طور کل می‌توان برخی از مزایای تحصیل در آلمان را اینطور بیان کرد:

  • تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی (هزینه‌های بسیار جزئی برای امور اداری وجود دارد)
  • برخورداری از بهترین امکانات و کادر آموزشی حرفه‌ای
  • تحصیل در دانشگاه‌های سرشناس و کسب مدارک معتبر
  • وجود کورس‌ها و دوره‌های انگلیسی‌زبان
  • فرصت‌های شغلی مناسب برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • امکان تمدید اقامت در آلمان پس از پایان دوره تحصیل

شرایط و مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان

مدارک و شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان و یا هر کشور دیگری در دنیا مختص به خود آن کشور است و یکی از مهمترین مراحل موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی در هر کشوری داشتن اطلاعات کافی از مدارک مورد نیاز و همچنین شرایط لازم آن کشور است.

در این قسمت به بررسی این مدارک و شرایط می‌پردازیم. پس اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را دارید بهتر است تا انتهای این پست همراه ما باشید و با رزرو وقت مشاوره مهاجرتی خود با مشاوران با تجربه Schoma_group وارد مسیر مهاجرت تحصیلی خود شوید.

شرایط تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان به عنوان یکی از مهمترین مقاصد مهاجرتی در دنیا به نسبت بسیاری از کشورهای هم تراز با آلمان راحت تر است و افراد بسیاری از سراسر جهان این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند.

طبق آمار رسمی ارائه شده توسط دولت آلمان بیش از 400 هزار دانشجوی بین‌المللی در کشور آلمان مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند و همچنین تعداد بسیار زیاد رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های رتبه برتر این کشور برای علاقه‌مندان به تحصیلات تکمیلی ارائه می شود که هر نوع سلیقه‌ای را در برمی‌گیرد.

اولین مرحله برای اطلاع از شرایط تحصیل در آلمان انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر فرد است که براساس نوع رشته انتخابی می توان شرایط و مدارک مورد نیاز به آن رشته تحصیلی در آلمان را بررسی کرد و به نتیجه دقیق تری رسید. برای نمومه شرایط تحصیل در رشته معماری با رشته پزشکی یا حقوق متفاوت است.
پس هر فرد متقاضی در ابتدای راه باید با توجه به علایق شخصی خود و همچنین با آگاهی از توانایی‌ها و استعدادهای خود از میان رشته های تحصیلی مختلف و مرتبط، یک یا چند گزینه را انتخاب کند و براساس آن به سراغ مراحل بعدی که کسب اطلاع از شرایط لازم برای آن رشته تحصیلی است برود.

روند اخذ ویزا، موفقیت در گرفتن ویزای دانشجویی شانس بالاتری برای فرد دارد.

مدارک لازم برای تحصیل در آلمان

برای تحصیل در آلمان و موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور به صورت کلی یک سری مدارک و الزامات مورد نیاز است که افراد باید قبل از هر اقدامی از این مدارک و شرایط آگاهی داشته باشند و کلیه مدارک را آماده کرده و به دانشگاه ارائه کند.

به طور کلی و به صورت عمومی مدارکی که برای تمامی دانشگاه‌های آلمان مورد نیاز است در ادامه آمده است. نکته قابل توجه این است که برخی از دانشگاه‌ها الزامات اختصاصی خود را دارند و در نتیجه باید قبل از اقدام به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرد و از مدارک اختصاصی آن دانشگاه اطلاع کسب کرد.

• فرم درخواست پذیرش دانشگاه

• کپی مدرک تحصیلی پیشین (دیپلم، کارشناسی، ارشد)

• گواهینامه‌های معتبر علمی مرتبط

• ریز نمرات و سوابق تحصیلی

• رسید پرداخت هزینه ثبت نام

• مدرک بیمه درمانی

• کپی پاسپورت و مدارک هویتی

• عکس پرسنلی

• اثبات مهارت زبان (آلمانی یا انگلیسی)

• ترجمه کلیه مدارک به زبان آلمانی

دانشجویانی که قصد ثبت نام در دانشگاه‌های آلمان را دارند می‌توانند در زمستان یا تابستان تحصیل خود را شروع کنند. آخرین مهلت ثبت نام برای ترم زمستان 15 جولای و برای ترم تابستان 15 ژانویه است.

این مهلت‌های درخواست می‌تواند از یک موسسه آموزش عالی یا برنامه تحصیلی دیگر متفاوت باشد. پس بهتر است همیشه تاریخ‌ها را از سایت دانشگاه مورد نظر بررسی کرد و روند درخواست خود را زود شروع کنید.
مدرک زبان لازم برای تحصیل در آلمان

داشتن مهارت در زبان انگلیسی یا آلمانی یکی از مهمترین معیارهای پذیرش دانشگاه در آلمان است. اگر برنامه تحصیلی شما کاملاً به زبان آلمانی باشد، باید مدرکی دال بر مهارت زبان آلمانی مانند Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) یا TestDaF ارائه دهید. از طرف دیگر، اگر دوره شما به زبان انگلیسی تدریس می شود و به زبان مادری انگلیسی صحبت نمی کنید، باید نمرات آیلتس یا تافل را برای دانشگاه ارائه کنید.

به طور کلی اکثر برنامه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان به زبان آلمانی ارائه می‌شوند. اما أصلا جای نگرانی نیست و برنامه‌های متعددی نیز به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. اگر دوره ای که قصد شرکت در آن را دارید به زبان انگلیسی تدریس می شود، باید یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی را ارائه دهید که عبارتند از:

• مدرک آیلتس آکادمیک با حداقل نمره 6

• مدرک تافل با حداقل نمره 80

• مدرک آلمانی حداقل B2

برای کسب اطلاع در خصوص مدرک زبان آلمانی مورد تایید سفارت برای مهاجرت در قسمت مشاوره به ما درخواست بدهید .